Dnes: 20. ledna 2018    | Registrace | Hledáme | Redakce | Info | Testy | Školení | Ocenění | Nápověda | Čtenář: nepřihlášen

Rychlé odkazy
  • Hlavní stránka
  • Seznam rubrik
  • Ankety
  • Editoriály
  • TOP 15
  • KONFERENCE 2008
  • KONFERENCE 2007
  • KONFERENCE 2006
  • KONFERENCE 2005
  • KONFERENCE 2004
  • Sborník
  • Testy
  • Virtuální školení
  • Personalizace


  • Hledáte práci?
    Hledáme redaktora - pojďte s námi tvořit Databázový svět!

    Vyhledávání

    Hledej
    na Databázovém světě!



    Rozšířené vyhledávání

    Rubriky
    Aktuality
    Bezpečnost
    Business
    Česká scéna
    Datové sklady
    Dokumentace
    Dotazovací jazyky
    Hardware
    Historie
    Komentáře
    Literatura
    Metodologie
    Nondb
    Open Source
    Poradna
    Produkty
    Případové studie
    Redakce
    Rozhovory
    Standardy
    Technologie
    Tipy - triky
    Tiskové zprávy
    Vývoj
    Vývojové nástroje
    Zajímavosti

    Co je to?
    Datový sklad
    Tento pojem poprvé formuloval koncem 80. let William Inmon jako strategii přístupu k datům určeným pro rozsáhlé analýzy. V případě datového skladu hovoříme o historických, časově rozlišených, agregovaných, průběžně rozšiřovaných datech uspořádaných pro podporu potřeb managementu.

    Akce
    Dynamická Datová Centra
    - na semináři se seznámíte s komplexním řešením a koncepcí Dynamických Datových Center od Fujitsu Siemens Computers se speciálním důrazem na řešení FlexFrame.

    Textová inzerce
    IBPhoenix - Vše o InterBase a Firebirdu.

    Smějete se rádi? - Pak je pro vás Vtipník to pravé!

    Prodejce reklamy - Hledáme schopného prodejce reklamního prostoru, možnost i externí spolupráce.

    Přihlášený čtenář
    Nepřihlášený čtenář

    O portálu
    Databázový svět
    ISSN: 1213-5933

    Web je optimalizován pro rozlišení 1024x768, nicméně kromě větších rozlišení podporujeme i 800x600. Podrobnosti najdete zde.

    Chcete-li mít kdykoliv možnost zkontrolovat obsah našeho portálu, můžete využít podporu rss. Podrobnosti najdete zde.
    Víte, kam jít pro BTO?


    [Nondb] - V rámci expanze do zemí střední a východní Evropy vzniklo v Praze zastoupení americké společnosti Mercury Interactive. A se jménem Mercury Interactive je spojen především termín Business Technology Optimization (BTO). O co jde?



    Společnost Merkury Interactive mj. dodává software a služby pro řízení priorit, lidských zdrojů a postupů spojených s využíváním IT. "Prostřednictvím nástrojů Mercury Interactive pro BTO lze využívat, řídit, sledovat a provozovat IT jako celek," říká Elie Kanaana Tamir Roter, ředitel Mercury Interactive pro vznikající evropské trhy. "Pomocí co když-analýz lze například zjistit, kolik peněz a lidských zdrojů je potřeba investovat, aby došlo k předpokládané změně výkonnosti IT. Lze přesně určit, kolik lidí je potřeba najmout a kam je posadit, jak posílit hardware a kam jej umístit, jak dlouho bude celá operace trvat a kdy je možno ji provést, jak bude během této doby omezena výkonnost ostatních částí IT atd."

    Pokud podnik chce například zkrátit zpracování faktury v době měsíční uzávěrky z půl hodiny na deset minut, může přesně zjistit, co pro to musí udělat a kolik ho celá změna bude stát v nákladech na lidské zdroje, hardware a software. Lze dokonce modelovat různé varianty, například zda lze stejného cíle dosáhnout prodloužením jiných operací nebo přesunem výpočetní kapacity.

    Praxe ukázala, že po zavedení nástrojů pro BTO (Business Technology Optimization) ve firmách klesne počet opožděných projektů z 90 % na 40 % a počet projektů, které překročily rozpočet, se sníží z 50 % na 20 %. Nejlepších výsledků se dosahuje u projektů, které nesplňují vložená očekávání – místo průměrných 50 % jich obvykle zůstane pouze 10 %. Podobně výrazně klesá počet projektů, které byly zastaveny ještě před dokončením – ze 30 % na pouhá 3 %. Zbývající projekty, které se nepodařilo úplně ozdravit, lze s nástroji pro BTO mnohem lépe analyzovat a rozhodnout o jejich budoucnosti.

    Principy Business Technology Optimization
    Základní koncepcí BTO je nepřetržité vyhodnocování, řízení a optimalizace koncového produktu, který je výsledkem nasazení a použití informačních technologií: podnikového procesu. BTO uvádí výkonnost IT do souladu s celkovou výkonností podniku a učí pracovníky odpovědné za IT na všech úrovních stejnému jazyku a prioritám, jaké používají lidé z exekutivy.

    Mezi základní principy BTO patří především:

    • Vyhodnocování "produktu výrobní linky IT", tj. podnikového procesu, prostřednictvím uživatelsky orientovaných, "business-centrických" metrik. Hlavními hledisky jsou přitom náklady, časová rizika, potřeby koncových uživatelů a celková návratnost.
    • Optimalizace kvality a výkonnosti tohoto produktu a jeho vlastních procesů. Cílem je zajistit, že použité systémy skutečně fungují, bez problémů realizují podnikové procesy a slouží na té nejvyšší úrovni kvality.
    • Řízení celého procesu nasazení a správy aplikace od počátku do konce jejího životního cyklu (od návrhu přes podporu a monitoring), nikoli pouze některých etap. Výsledkem je lepší přístupnost aplikací, vyšší výkonnost při reálném zatížení a včasné řešení problémů spojených s jejich provozem.

    Jedním z nejdůležitějších předpokladů úspěšné implementace BTO je vyhodnocování informačních technologií z "business-centrického" hlediska. Kvalita, spolehlivost a výkonnost aplikací se posuzuje podle toho, jak tyto aplikace splňují požadavky zákazníků a/nebo koncových uživatelů.

    BTO vyhodnocuje, maximalizuje a řídí podnikové procesy podle metrik, které odpovídají tomu, co daný obor podnikání vyžaduje: rozhodující například je, zda jsou nebo nejsou dosaženy dané úrovně služeb a jaký vliv má výkonnost a přístupnost aplikací na tržby. Posouzením každé komponenty ze stejné podnikatelské perspektivy lze optimalizovat výkonnost a výsledky podnikových procesů a průběžně zjišťovat, jak a kde lze zvýšit efektivitu a omezit výdaje.

    Technologie Mercury Interactive pro BTO
    Nástroje, služby a procesy Mercury Interactive pro BTO uvádějí nasazení a provoz informačních technologií (IT) do souladu s podnikatelskými a/nebo funkčními potřebami a prioritami organizace. Produkty se rozdělují do tří hlavních skupin:

    • Sada nástrojů pro ovládání IT (IT Governance) pomáhá vedoucím pracovníkům odpovědným za informační technologie (CIO) řídit všechny procesy spojené s provozem a efektivním využíváním rozsáhlých instalací IT.
    • Produkty pro zavádění aplikací (Application Delivery) zajišťují kvalitu a výkonnost aplikací. Jsou určeny k testování a ladění aplikací z hlediska kvality a výkonnosti před a během instalace i během plného provozu.
    • Nástroje pro správu aplikací (Application Management) pomáhají udržovat výkonnost a dostupnost aplikací v nepřetržitém režimu poté, co jsou uvedeny do plného provozu. Tyto produkty zajišťují koncovým uživatelům optimální úroveň služeb.

    Mercury Interactive nabízí své nástroje integrované do optimalizačních center, balíků obsahujících software, služby a optimální postupy a procesy vyvinuté během spolupráce s více než 30 000 zákazníky po celém světě. V současnosti nabízí Mercury Interactive čtyři optimalizační centra: IT Governance Center pro ovládání IT, Quality Center a Performance Center pro zavádění aplikací a Business Availability Center pro správu aplikací.

    Mercury IT Governance Center
    Mercury IT Governance Center optimalizuje strategii a řízení podnikových IT tím, že konsoliduje a automatizuje všechny klíčové IT procesy a umožňuje provozovat výpočetní infrastrukturu jako samostatný podnik. Základem Mercury IT Governance Center je Mercury IT Governance Foundation, společná báze sdílených informací a prostředků, která integruje služby potřebné pro sestavení, zabezpečení, řízení a dokumentaci procesů. Jejím využitím lze snáze vyhovět normativním a auditorským požadavkům. Součástí centra je také řídicí rozhraní Mercury IT Governance Dashboard umožňující v reálném čase řídit jak strategické projekty, tak každodenní aktivity a rozhodovat o nich.

    Mercury Quality Center
    Mercury Quality Center se zaměřuje na testování funkčnosti aplikací před jejich nasazením. Cílem je zvýšit kvalitu a zajistit, že aplikace budou fungovat tak, jak se předpokládá. Součástí centra je i aplikace pro správu testování, díky níž lze sdílet zkušební procesy, skripty a další testovací prostředky v rámci celé organizace. Cílem nasazení Mercury Quality Center je lepší, rychlejší a levnější zavádění aplikací při omezení rizik, která jsou s tím spojeny.

    Mercury Performance Center
    Mercury Performance Center se využívá pro testování a ladění aplikací z hlediska škálovatelnosti a výkonnosti. Zajišťuje, aby aplikace mohlo využívat tolik uživatelů, kolik je potřeba, s odpovídající úrovní služeb. Použití nástrojů Mercury Interactive typicky vede ke čtyřnásobnému zvýšení výkonnosti výpočetní infrastruktury, přičemž firma vždy garantuje dvojnásobné zvýšení.

    Mercury Business Availability Center
    Mercury Business Availability Center optimalizuje správu a dostupnost podnikových aplikací a systémů fungujících v plném provozu, z pohledu koncového uživatele. Toto centrum umí nejen měřit a monitorovat jednotlivé technologické ukazatele podnikových IT, ale ukáže i to, jak jednotlivé technologické vrstvy vzájemně spolupracují a jak se výkonnost a dostupnost aplikací jeví koncovému uživateli. Monitorování se obejde bez agentů, takže příslušné produkty lze instalovat a upgradovat mnohem jednodušeji. Náklady na jejich pořízení a provoz jsou tak mnohem nižší, než je tomu u technologií, které agenty využívají.

    Prosadí se BTO i v České republice a na Slovensku
    "I v České republice a na Slovensku dochází k omezování investic do IT a v podnicích a organizacích rostou tlaky na efektivní využívání výpočetní infrastruktury," říká Martin Amber, ředitel pobočky Merkury Interactive pro Českou a Slovenskou republiku. "Veškerá rozhodnutí o změnách však stále padají od stolu bez znalosti skutečného stavu a potenciálního přínosu podnikových informačních technologií. Nikdo zatím neumí říci, kde lze nejlépe ušetřit – například co se stane, když se sníží objem financí vkládaných do určité technologie nebo omezí počet zaměstnanců určitého úseku či když se zredukují smlouvy na využití outsourcingu IT."

    Podle Martina Amblera nepomůže ani poctivá a věrohodná analýza celkových nákladů na pořízení a provoz IT, protože jde stále jen o jednu část optimalizace využití podnikových informačních technologií BTO. Tato analýza zohledňuje pouze náklady a přínosy pro samotné výpočetní oddělení, nikoli pro podnik jako celek. O skutečných celopodnikových přínosech restrukturalizace výpočetní infrastruktury lze mluvit teprve v případě, když se významně zlepší možnosti optimalizovaných informačních technologií přispívat k dosažení prioritních cílů podniku či organizace.

    ( Celý článek! | Autor: Marek Kocan | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek )

    Vyhledávání
     

    Anketa
    Kolik ročně utratíte za dovolené?

    Nic 
     (1552 hl.)
    Do 1 000,- Kč 
     (1071 hl.)
    Do 10 000,- Kč 
     (1001 hl.)
    Do 25 000,- Kč 
     (1381 hl.)
    Do 50 000,- Kč 
     (1018 hl.)
    Do 75 000,- Kč 
     (1182 hl.)
    Více než 75 000,- Kč 
     (1021 hl.)

    Celkem hlasovalo: 8226


    Poslední komentáře
    frontierd@126.com
    frontierd@126.com
    frontierd@126.com
    c
    http://www.coachoutl

    Newsletter
    Přihlaste si nezávazně - i bez registrace - odběr informačního newsletteru. Podrobné informace najdete zde.

    Emailová adresa:


    Kalendář
    <<  Leden  >>
    PoÚtStČtSoNe
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031    

    Redakci připojuje


    Nejčtenější

    Databáze je prázdná!


    Nejvíce komentářů

    Databáze je prázdná!


    Reklama






    Nenechte si ujít články na dalších webech




    Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami
    nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

    Databázový svět | dfKlub - digitální fotografie | Vtipník - vtipy přímo k Vám | Reminder - přestaňte zapomínat | Databázový svět

    Copyright (c) 2004 AVRE Publishing, spol. s r.o. Všechna práva vyhrazena