Dnes: 18. února 2018    | Registrace | Hledáme | Redakce | Info | Testy | Školení | Ocenění | Nápověda | Čtenář: nepřihlášen

Rychlé odkazy
  • Hlavní stránka
  • Seznam rubrik
  • Ankety
  • Editoriály
  • TOP 15
  • KONFERENCE 2008
  • KONFERENCE 2007
  • KONFERENCE 2006
  • KONFERENCE 2005
  • KONFERENCE 2004
  • Sborník
  • Testy
  • Virtuální školení
  • Personalizace


  • Hledáte práci?
    Hledáme redaktora - pojďte s námi tvořit Databázový svět!

    Vyhledávání

    Hledej
    na Databázovém světě!



    Rozšířené vyhledávání

    Rubriky
    Aktuality
    Bezpečnost
    Business
    Česká scéna
    Datové sklady
    Dokumentace
    Dotazovací jazyky
    Hardware
    Historie
    Komentáře
    Literatura
    Metodologie
    Nondb
    Open Source
    Poradna
    Produkty
    Případové studie
    Redakce
    Rozhovory
    Standardy
    Technologie
    Tipy - triky
    Tiskové zprávy
    Vývoj
    Vývojové nástroje
    Zajímavosti

    Co je to?
    Replikace
    Replikace slouží pro zajištění konzistentnosti dvou a více databází, nejčastěji pak o stejné struktuře v rámci distribuovaného zpracování. Vyspělé SŘBD replikace podporují, případně lze použít řešení třetích stran či replikační logiku zajistit vlastními postupy.

    Akce
    Dynamická Datová Centra
    - na semináři se seznámíte s komplexním řešením a koncepcí Dynamických Datových Center od Fujitsu Siemens Computers se speciálním důrazem na řešení FlexFrame.

    Textová inzerce
    IBPhoenix - Vše o InterBase a Firebirdu.

    Smějete se rádi? - Pak je pro vás Vtipník to pravé!

    Prodejce reklamy - Hledáme schopného prodejce reklamního prostoru, možnost i externí spolupráce.

    Přihlášený čtenář
    Nepřihlášený čtenář

    O portálu
    Databázový svět
    ISSN: 1213-5933

    Web je optimalizován pro rozlišení 1024x768, nicméně kromě větších rozlišení podporujeme i 800x600. Podrobnosti najdete zde.

    Chcete-li mít kdykoliv možnost zkontrolovat obsah našeho portálu, můžete využít podporu rss. Podrobnosti najdete zde.
    Chtějme víc!


    [Business] - Na výstavbě informačního systému se obvykle podílí řada dodavatelů – od metodologií a pracovních postupů přes hardware až třeba po outsourcované služby. Mezi dodavatelem a zákazníkem ale obvykle funguje vztah, v rámci kterého chce dodavatel co nejvíce vydělat a zákazník za své peníze získat co nejvíce. Tak tomu bylo, je a asi i vždy bude. Výběr vhodných dodavatelů nebývá jednoduchý…



    Libovolnému výběru, bez ohledu na to, zda se jedná o oblast související s informačním systémem či nikoli, by mělo předcházet podrobné stanovení kritérií. Čím přesnějších, tím lépe. Důležité je uvědomit si, že soubor kritérií s univerzální platností ovšem neexistuje. Vždy záleží na konkrétních okolnostech, požadavky se liší nejen podle velikosti zákazníka, ale například také podle podnikatelské oblasti. Stranou nemůže zůstat ani vliv nutnosti komunikace se svým okolím – od obchodních partnerů až třeba po státní úřady. Kritéria by měla být zaměřena nejen na hlavní činnosti pokrývané poptávaným produktem či službou, ale také na všechny přímo i nepřímo související oblasti.

    Hlavním požadavkem ze strany zákazníka je dosáhnout výběrem vhodného dodavatele co největších přínosů. V roli zájemce o produkt či službu bychom se tedy od samého začátku komunikace neměli bát zeptat na cokoli, co nás v souvislosti s danou oblastí zajímá. Od jednotlivých výhod nabízených konkrétním dodavatelem až třeba po možná rizika či dřívější neúspěchy daného dodavatele. Budeme-li se ptát, můžeme nejen odhalit negativa, ale v následných diskusích získat také příslib dříve nenabízených výhod. Od slev na jednotlivé produkty až třeba po následnou podporu zdarma. Ne nadarmo se již ve starém českém přísloví říká, že líná pusa, holé neštěstí...

    Jedním z hlavních požadavků by tedy měla být ochota dodavatele s námi komunikovat a upřesnit jednotlivé požadavky a možnosti. Sebelépe vystupující společnost s mnoha různými referencemi představuje ve chvíli, kdy se odmítá podílet na upřesnění požadavků, skutečné riziko. Nejen pro naše investice vynaložené na tohoto konkrétního dodavatele, ale také pro výstavbu či zdokonalování našeho podnikového informačního systému jako celku. Navíc každé zdržení obvykle představuje také nepřímé ztráty v rámci našeho hlavního oboru podnikání.

    Stranou zájmu by neměly zůstat ani informace o tom, jakým způsobem bude dodávka poptávaného produktu či služby zajištěna a jaký bude postup v případě porušení ujednaných ustanovení. Je to zcela pochopitelné, v dnešní době lze i v oblasti informačních technologií narazit na celou řadu nesolidních firem, před kterými se lze uchránit pouze zodpovědným výběrovým řízením. Mimo jiné bychom si tedy měli nechat předložit jasný plán, jak chce daný dodavatel naše požadavky řešit. Pochopitelně je nutné brát do úvahy úroveň výběrového řízení a vyžadovat podrobnost informací odpovídající dané situaci. Zde záleží především na zdravém rozumu a správném ohodnocení důležitosti jednotlivých informací vzhledem ke konkrétní poptávce.

    V rámci výběrového řízení budeme prakticky vždy přesvědčováni o tom, že pouze dodavatelem nabízená varianta je jedinou možnou. Podobná tvrzení, někdy více, někdy méně citově zabarvená, je nezbytné chápat jakou součást běžných obchodních praktik a přisuzovat jim prakticky nulový význam. Uváženě bychom měli přistupovat také k nabídkám nadstandardních služeb, někdy můžeme získat zajímavou službu s přidanou hodnotou, mnohdy se ale může jednat o produkty či služby, které pro správný chod naší podnikové informační architektury nepotřebujeme. Mezi služby s přidanou hodnotou může podle dané oblasti patřit například rozšířená optimalizace podnikových procesů, outsourcing některých obtížných služeb, obsáhlejší školení a technická podpora zaměřená na další oblasti mimo hlavní oblast dodávky apod.

    Pokud poptáváme složitější produkt či službu, měli bychom se vždy obracet na dodavatele, který již prošel zákoutími a problémy velkých dodávek. Něco jiného je nainstalovat program pro vedení jednoduchého účetnictví v kanceláři řemeslníka a něco úplně jiného smysluplně zprovoznit systém pro řízení vztahů se zákazníky u velké firmy. Měli bychom se tedy zaměřit i na dosavadní zkušenosti dodavatele se zakázkami obdobného rozsahu. Výhodné je, pokud jsou k dispozici tzv. referenční řešení, na kterých bychom si mohli ověřit, že systém či způsob dodávky odpovídá našim požadavkům.

    Mírné komplikace mohou nastat v případě zahraničních dodavatelů, a to jak z pohledu jazykového, tak pohledu odlišností v legislativě. Nezapomínejme, že aby jednání mohlo vést k maximálnímu zužitkování schopností dodavatele a našich zdrojů, musí být komunikace více méně přirozená a nesvázána umělými bariérami. Je tedy nanejvýš vhodné, aby jednání se zahraničními dodavateli – neprobíhá-li v našem mateřském jazyce – vedl někdo, kdo používaný jazyk ovládá rutinně. Právní odlišnosti lze poměrně dobře podchytit využitím služeb schopného právníka či právníků. V rámci systémové integrace a podnikových informačních systémů se nemůžeme vyhnout autorskoprávní ochraně, která je v jednotlivých zemích na zcela odlišné úrovni a mnohdy vůbec neodpovídá zdravému rozumu.

    Abychom mohli vyzískat ze správného výběru maximu, musí být vše důležité, na čem jsme se s dodavatelem/dodavateli/systémovým integrátorem dohodli, upraveno písemným vztahem. Co je psáno, je dáno. Nejedná se přitom jen o ochranu nás coby zákazníků, psaná ujednání by měla být vyvážená a z globálního pohledu zavazující všechny zúčastněné strany stejnou měrou.

    ( Celý článek! | Autor: Marek Kocan | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek )

    Vyhledávání
     

    Anketa
    Kolik ročně utratíte za dovolené?

    Nic 
     (1582 hl.)
    Do 1 000,- Kč 
     (1090 hl.)
    Do 10 000,- Kč 
     (1015 hl.)
    Do 25 000,- Kč 
     (1400 hl.)
    Do 50 000,- Kč 
     (1035 hl.)
    Do 75 000,- Kč 
     (1197 hl.)
    Více než 75 000,- Kč 
     (1035 hl.)

    Celkem hlasovalo: 8354


    Poslední komentáře
    frontierd@126.com
    frontierd@126.com
    frontierd@126.com
    c
    http://www.coachoutl

    Newsletter
    Přihlaste si nezávazně - i bez registrace - odběr informačního newsletteru. Podrobné informace najdete zde.

    Emailová adresa:


    Kalendář
    <<  Únor  >>
    PoÚtStČtSoNe
       1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728    

    Redakci připojuje


    Nejčtenější

    Databáze je prázdná!


    Nejvíce komentářů

    Databáze je prázdná!


    Reklama






    Nenechte si ujít články na dalších webech




    Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami
    nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

    Databázový svět | dfKlub - digitální fotografie | Vtipník - vtipy přímo k Vám | Reminder - přestaňte zapomínat | Databázový svět

    Copyright (c) 2004 AVRE Publishing, spol. s r.o. Všechna práva vyhrazena