Dnes: 18. ledna 2018    | Registrace | Hledáme | Redakce | Info | Testy | Školení | Ocenění | Nápověda | Čtenář: nepřihlášen

Rychlé odkazy
  • Hlavní stránka
  • Seznam rubrik
  • Ankety
  • Editoriály
  • TOP 15
  • KONFERENCE 2008
  • KONFERENCE 2007
  • KONFERENCE 2006
  • KONFERENCE 2005
  • KONFERENCE 2004
  • Sborník
  • Testy
  • Virtuální školení
  • Personalizace


  • Hledáte práci?
    Hledáme redaktora - pojďte s námi tvořit Databázový svět!

    Vyhledávání

    Hledej
    na Databázovém světě!



    Rozšířené vyhledávání

    Rubriky
    Aktuality
    Bezpečnost
    Business
    Česká scéna
    Datové sklady
    Dokumentace
    Dotazovací jazyky
    Hardware
    Historie
    Komentáře
    Literatura
    Metodologie
    Nondb
    Open Source
    Poradna
    Produkty
    Případové studie
    Redakce
    Rozhovory
    Standardy
    Technologie
    Tipy - triky
    Tiskové zprávy
    Vývoj
    Vývojové nástroje
    Zajímavosti

    Co je to?
    SŘBD
    (Systém řízení báze dat)

    Programový systém umožňující vytváření, údržbu a použití báze dat. Podle komplexnosti je možné SŘBD rozdělit na nižší (např. PC Fand), střední (FoxPro) a vyspělé (Oracle 9i).

    Akce
    Dynamická Datová Centra
    - na semináři se seznámíte s komplexním řešením a koncepcí Dynamických Datových Center od Fujitsu Siemens Computers se speciálním důrazem na řešení FlexFrame.

    Textová inzerce
    IBPhoenix - Vše o InterBase a Firebirdu.

    Smějete se rádi? - Pak je pro vás Vtipník to pravé!

    Prodejce reklamy - Hledáme schopného prodejce reklamního prostoru, možnost i externí spolupráce.

    Přihlášený čtenář
    Nepřihlášený čtenář

    O portálu
    Databázový svět
    ISSN: 1213-5933

    Web je optimalizován pro rozlišení 1024x768, nicméně kromě větších rozlišení podporujeme i 800x600. Podrobnosti najdete zde.

    Chcete-li mít kdykoliv možnost zkontrolovat obsah našeho portálu, můžete využít podporu rss. Podrobnosti najdete zde.
    Databázový svět končí


    [Rozhovory] - Dnes vám přinášíme historicky první rozhovor s šéfredaktorem Databázového světa, Markem Kocanem. Bohužel, jak sami uvidíte, nevypadá to na dobré zprávy.



    Marku, již několik týdnů se spekuluje o tom, že prý Databázový svět končí. Můžeš se k tomu vyjádřit?
    Jediné, co k tomu mohu v tento okamžik říci je, že je to pravda, Databázový svět opravdu končí. Bohužel.

    Počkej, to by asi chtělo delší vysvětlení.
    Včera proběhla valná hromada vydavatele, na které bylo přijato rozhodnutí, že vydávání Databázového světa v horizontu jednoho měsíce skončí. Jednání nebylo jednoduché, zdaleka ne jednoznačné, ale závěr je takový, jaký je.

    Důvod?
    Tak dobře. Ono těch důvodů je samozřejmě celá řada, nepochybně na to mají vliv i ekonomické faktory, to asi napadne každého. Pokusím se tedy u nich na chvíli zastavit. Za sedm let si Databázový svět vyzískal značné množství čtenářů – oslovujeme v tuto chvíli přes deset tisíc odborníků na databáze a zájemce o moderní databázové technologie. Kupní síla pro ITC přepočtená na rok podle posledních průzkumů je u této cílové skupiny více než 4 miliardy Kč. Jedná se o čísla zajímavá, se kterými se dá poměrně dobře marketingově pracovat. Ale v oblasti databázových technologií to asi neplatí.

    Počkej, já tomu teď moc nerozumím. Databázový svět nemá finance?
    Ale má, tedy přesněji – vydavatel má. Nicméně projekt Databázového světa jako takový není ziskový do té míry, do jaké by si zasloužil. A to nejen dle mého názoru. Nicméně za sebe říkám asi, neboť můj pohled (otce zakladatele, poznámka JČ) je do jisté míry velmi subjektivní. Samozřejmě to ale není jen o penězích, ale o celém mediálním trhu na české internetové scéně – ten je založený takřka výhradně na známostech, korupci a úplatkářství.

    Trochu silná slova …
    Ale ono tomu tak opravdu je! Jak nazvat jinak, než korupce, situaci, kdy si domluvíme reklamní kampaň přímo s klientem, ten ji potřebuje přefakturovat přes agenturu, agentura si vymíní, že z tohoto obchodu dostane formou dobropisu dalších 40 procent. Aniž by hnula prstem. Když to odmítneš, příště již žádnou reklamu, kterou má na starosti daná agentura nedostaneš. A klient o tom více méně neví nebo vědět nechce – on je přesvědčen, že veškeré peníze, i z běžných kampaní domluvených agenturou, jdou danému médiu. Abys vůbec byl osloven agenturou, musíš se – někdy dokonce smluvně – zavázat, že budeš platit desátky. A kdyby desátky. Není to vždy takovéto, ale není to zcela ojedinělý jev. Takže ano, dle mého názoru je to korupce a v zásadě naprosto pokřivený trh, kdy nerozhodují čísla, ale vztahy a schopnost někomu dalšímu přispět.

    S tím souvisí i fakt neustálé nutnosti přesvědčování o tom, že čtenáři Databázového světa jsou vhodnou cílovou skupinou pro inzertní kampaně technologických klientů. Bohužel na marketingových pozicích se objevují stále noví lidé, které je neustále třeba masírovat a vysvětlovat jim, že naši čtenáři si opravdu jejich technologie mohou koupit stejně, jako třeba čtenáři některých bulvárních IT médií. Prostě z jejich pohledu jsou databáze na první pohled něco, co se nevyplácí prodávat a zájemci o ně jsou uzavřená komunita, která nic jiného nekupuje. V posledních měsících navíc nastalo několik skutečností, které tento fakt ještě více zdůraznily.

    Opět, můžeš být konkrétnější?
    Podívej, vezměme si takový Microsoft. Velká společnost, která má zájem prodávat své technologie, vedle produktů pro koncové uživatele. Nejčastějším oficiálním argumentem této společnosti pro neinzerování na Databázovém světě je nevhodná cílová skupina právě pro technologické produkty, například pro serverové a systémové věci. Jenže – když se podíváš, kde všude dané kampaně pak běží, je to s podivem. Třeba na virtualizaci nebo na serverové operační systémy je opravdu výhodnější cílová skupina čtenářů Interval.cz? Nebo ihned.cz? Jistě, na ihned.cz jsou manažerské pozice, kterých tolik neoslovujeme, ale troufnu si tvrdit, že ve srovnání s některými podporovanými IT médiemi naši čtenáři mají větší rozhodovací pravomoc právě v serverových záležitostech.

    Ale databázové věci u nás tyto firmy podporují.
    Není to tak docela pravda. Opět může být příkladem společnost Microsoft, se kterou jsme kampaň na MS SQL Server 2008 domlouvali takřka rok. Sešlo z ní pro mne z neznámých důvodů, neoficiálně se opět argumentovalo cílovou skupinou. Jenže, kde všude kampaň na MS SQL Server 2008 běžela či běží? Mimo jiné například na programovani.com – v tomto světle už opravdu nerozumím slovům o nevhodné cílové skupině.

    A co ta korupce, byly tam tyto mechanismy?
    Bez odpovědi, nebudu uvádět konkrétní klienty a agentury, které takto postupují.

    Proč ne?
    Bez odpovědi.

    Ale Microsoft přece není vše …
    Samozřejmě, že není. Ale podobné "boje" se odehrávají neustále s několika významnými klienty, u kterých bys to na první pohled ani nečekal. Někdy má samozřejmě klient pravdu, někdy ne. Například významný dodavatel vývojových nástrojů se domnívá, že vhodná cílová skupina pro databázové produkty dané firmy je na root.cz, lupa.cz, slunecnice.cz či třeba novinky.cz, ale na Databázovém světě ne. Ironií osudu je, že já sám jsem při výběru otevřeně jejich agentuře sdělil, jaká naše konkurence je vhodná pro oslovení, po slibu, že významná část kampaně půjde na Databázový svět. Nestalo se tak. Zjednodušeně řečeno, mne osobně již došly síly neustále bojovat s větrnými mlýny a toto jsem předložil jako jeden z argumentů na valné hromadě při rozhodování o dalším osudu Databázového světa.

    Já osobně ale vím o mnoha lidech, kteří Databázový svět čtou a uznávají.
    Jenže já nemluvím o čtenářích, těch si velmi vážíme (ne že by klientů ne) a snad jim – i přes mnoho chyb – přinášíme cenné informace. Osobně jsem s cílovou skupinou nadmíru spokojen, z tohoto pohledu jsme lepší, než například řada papírových IT médií. Vidím to i na dotazech, kdy mnohdy suplujeme technickou podporu dodavatelů. Já mluvím o některých společnostech a dodavatelích nejen databázových technologií, kteří Databázový svět postavili v posledních kvartálech na naprosto vedlejší kolej. Argumentace o nevhodné cílové skupině asi nebude pravdivá, viz výše uvedené příklady. Jenže krize také ne, když si vezmu, jaké inzertní prostředky jdou do médií, které jsou o několik řádů z pohledu cílové skupiny horší.

    A co tedy za tím je? Mne se to zdá jako výmluva na neúspěch …
    Já opravdu nevím. A po sedmi letech intenzivní podpory Databázového světa já osobně již nemám ochotu pokračovat ve zkoumání a mnohdy handrkování s některými dodavateli. Jinými slovy, pohár, kdy jsme poskytovali informace o produktech společností neochotných s námi alespoň v minimální podobě spolupracovat, přetekl a nebude již dále životaschopný. Ber to takto – proč by měly ostatní společnosti, které s námi spolupracují, doplácet na ty, které nejsou schopny Databázový svět podpořit?

    A co novinářská etika, toto je snad jen o penězích…
    Je, včera jsme o tom diskutovali hodně dlouho. Závěr je takový, jaký je. Než porušovat etická pravidla, než přijít o nestrannost a přitom nespolupracovat se všemi hráči, tak je rozumnější vydávání Databázového světa ukončit. Mne to sice svým způsobem mrzí, ale za současného stavu již není dále možné Databázový svět zdokonalovat a posunout jej obsahově zase o kousek dále.

    Týká se to i konferencí?
    Ne, nicméně samozřejmě vydavatel jako držitel práv ke většině našich konferencí může toto rozhodnutí přehodnotit. Já to již neovlivním, ale k tomu se určitě ještě dostaneme.

    Když bys to shrnul, které firmy jsou ty špatné? I když samozřejmě nemyslím vážně toto expresivní označení. Řekneš jednu, dvě?
    Naprosto nejhorší spolupráce a neochota jednat patří z mého pohledu společnosti Microsoft. Přiznám se, že jsem za ty roky nepoznal žádnou firmu, která by byla tak nesystémová a ve svých argumentacích nepřesvědčitelně mylná. V těsném závěsu je pak asi společnost Oracle.

    Oracle? To je vtip?
    Ne, není. Spolupráce s touto společností byla kvalitní, ale během posledních cca dvou let je to naprostý opak. Zejména poté, co došlo ke změně jejich PR agentury. Na druhou stranu, naprosto špičková spolupráce – a to bych chtěl opravdu zdůraznit – byla s Davidem Krchem právě z Oracle. Davidovi patří můj neskonalý dík za mnoho věcí, co pro Databázový svět udělal.

    Velmi smíšené pocity mám i ze všech PR a mediálních agentur jako celku. Jak již tomu ale bývá, nic není černobílé, výborné vztahy máme například se Zuzanou Záhorovou z Pramu, se kterou jsme si snad vždy vyšli maximálně vstříc.

    A tedy nejlepší společnosti?
    Za všechny bych asi uvedl jen jednu, a to společnost IBM. Zejména pak spolupráce s Honzou Musilem byla asi nejlepší, jakou bych si dovedl kdy představit. Podobně jako Davidovi i jemu patří velký dík. Tito dva jsou pro mne etalon toho, jak by měla spolupráce vypadat, jak má vypadat dodržování dohod… Naprosto upřímně bych chtěl Honzovi i Davidovi i touto cestou poděkovat.

    Když už jsme u jmen, kdo tedy je ten "zlobr"?
    To po mne opravdu nechtěj, jmenovat negativní jména se mi moc nechce, ostatně, jsi přímo v dění, tak to sám víš.

    Zkus to, čtenáře by to asi také zajímalo.
    Bez dalšího Michal Hroch ze společnosti Microsoft. Nikoho jiného neřeknu.

    Takže jen IBM a všichni ostatní jsou špatné firmy?
    Ne, to jsem se asi nepřesně vyjádřil, já uvedl zástupce těch dvou extrémů. Mnoho firem se k Databázovému světu stavělo korektně a vstřícně, nejde jmenovat všechny, ale kladně lze hodnotit spolupráci například se společností InterSystems, Sybase či třeba Vema. Ale je jich hodně, nechci na někoho zapomenout.

    Kdybys mohl cokoli změnit, co by to bylo?
    Já jsem hodně velký idealista, čili chtěl bych světový mír, i když vím, jak hloupě to zní. A moudré lidstvo. A to zní asi ještě hloupěji. Ale pokud jde o Databázový svět, tak aby jej možní inzerenti začali brát stejně, jako naši konkurenci. Nejsme o nic horší – myšleno ve srovnání s informačními portály, na kterých se inzeruje velmi, velmi hojně. Jak cílovou skupinou, tak obsahem. A snad ještě, aby bylo on-line médium chápáno stejně, jako tištěné. Vezmi si inzerci na technologie – jaké reklamy probíhají v tištěných médiích, které mají řádově nižší čtenost, než Databázový svět. Jenže na to firmy prostě ještě nějak neslyší.

    Co bude s Databázovým světem dál?
    Oficiální rozhodnutí ze včerejška je vydávání Databázového světa ukončit. Současně s tímto jsem se dohodl na ukončení mého pracovního poměru ve vydavatelství, čili již dále nebudu od 1. května šéfredaktorem Databázového světa a ke stejnému datu ukončím své působení ve vydavatelství jako celku. Jsou sice jisté návrhy, co by mohlo být dál, ale u toho já už v žádném případě nebudu.

    Ty a nebudeš u svého dítěte?
    Dítě, dítě. Kolikrát jsem to v posledních týdnech slyšel. Vždyť život nestojí a nepadá na Databázovém světě. Můj názor je, že i přes ziskovost tohoto projektu jsou jeho možnosti vyčerpány a já osobně již nebudu investovat svůj čas do "boje" s lidmi, jako je například již zmíněný Michal Hroch. Já jsem schopen rozumových argumentací, nejsem dlouhodobě schopen přežívat v nekonkurenceschopném prostředí.

    Samozřejmě já osobně s databázemi nekončím, takže čtenáři se se mnou budou potkávat jinou formou, v jiných médiích, na konferencích apod. Jen končí éra on-line média Databázový svět. Nic více.

    Nebyla tvá slova na někoho příliš tvrdá?
    Snad ne, jde výhradně o můj osobní názor, pokud se někoho dotkla, je možné, že to vidím zkresleně či zcela chybně. V každém případě se takovým osobám omlouvám. Jen a pouze popisuji, jak to vidím já z pohledu někoho, kdo sedm let zaštiťoval Databázový svět, který dokázal oslovit přes deset tisíc čtenářů.

    A ještě jedna otázka, já tomu nějak pořád nemohu uvěřit, kolikátého dnes je?
    Ano, já vím, že je 1. dubna, ale valná hromada vydavatele včera proběhla v souvislosti s odsouhlasením roční uzávěrky, jde o náhodnou souhru dní.

    Děkuji za rozhovor

    Já také. A chtěl bych touto cestou poděkovat i čtenářům za podporu Databázového světa, za to, že to s námi těch sedm let vydrželi. Pevně doufám, že jsme dokázali poskytnout mnoho zajímavých informací.

    ( Celý článek! | Autor: Jiří Činčura | Počet komentářů: 12 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek )

    Vyhledávání
     

    Anketa
    Kolik ročně utratíte za dovolené?

    Nic 
     (1548 hl.)
    Do 1 000,- Kč 
     (1068 hl.)
    Do 10 000,- Kč 
     (999 hl.)
    Do 25 000,- Kč 
     (1378 hl.)
    Do 50 000,- Kč 
     (1016 hl.)
    Do 75 000,- Kč 
     (1178 hl.)
    Více než 75 000,- Kč 
     (1019 hl.)

    Celkem hlasovalo: 8206


    Poslední komentáře
    frontierd@126.com
    frontierd@126.com
    frontierd@126.com
    c
    http://www.coachoutl

    Newsletter
    Přihlaste si nezávazně - i bez registrace - odběr informačního newsletteru. Podrobné informace najdete zde.

    Emailová adresa:


    Kalendář
    <<  Leden  >>
    PoÚtStČtSoNe
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031    

    Redakci připojuje


    Nejčtenější

    Databáze je prázdná!


    Nejvíce komentářů

    Databáze je prázdná!


    Reklama






    Nenechte si ujít články na dalších webech




    Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami
    nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.

    Databázový svět | dfKlub - digitální fotografie | Vtipník - vtipy přímo k Vám | Reminder - přestaňte zapomínat | Databázový svět

    Copyright (c) 2004 AVRE Publishing, spol. s r.o. Všechna práva vyhrazena